Search This Blog

Pemantau Blog Ini

Follow by Email

Click Here..Please

PROMOSI TERKINI

[Don't worry this link will not have any other inappropriate things]

##Bersama ChurpChurp dan SAys untuk pendapatan tambahan anda HERE !!!!##

Click Here..Please

Tuesday, October 5, 2010

Lawak Vol. 1

Salam Selamat tengah malam semua.

Sebelum aku tido aku ingin berkongsi satu cerita, cerita ini pendek je(kot), aku jumpa dalam koleksi lama3 dalam pendrive aku petang tadi. Nak kata lawak boleh la aku bagi2 bintang dari 5. so boring3 lepaklajap baca k..

VERSI 1:



Alkisah di sebuah kampung yang agak dalam pedalamannya.diketuai seorang ketua kampung asli yang kadang-kadang 'bijokpandai'.Ada sekali tu ketua kampung orang asli telah dihadiahkan jam dinding oleh pihak tentera kerana menolong mereka (tolong apa aku x taw la). Alangkah bangganya ketua orang asli tersebut bila jam tersebut digantungkan didepan pintu rumahnya dan orang kampung sering datang melihat jam tersebut seolah-olah barang hiasan kerana mereka pada masa tu tak tahu bagaimana menggunakan jam untuk melihat waktu. Suatu hari anak ketua kampung tersebut memberitahunya yang jarum jam tu telah berhenti bergerak. Masa tu punyalah ramai anak buah dia kat halaman rumah sedang melihat jam tersebut.Maka ketua kampung tu pun konon nak tunjuk terrorlah lalu dia pun menurunkan jam tersebut dari tempat penggantungan dan membelek-belek jam tersebut depan belakang. Beliau ternampak tempat bateri jam tersebut dan telah dengan x sengaja terkuis bateri itu terkeluar dr tempatnya. Entah macam mana ada pulak bangkai seekor cicak di celah-celah tempat bateri tu...beliau pun dgn bangganya m'beritahu, "Oo..patutlah x jalan.Drebarnye mati tersepit kat sini"

VERSI 2;
Ada sekeluarga  ingin balik kampung semperna hari raya sedang ingin menaiki sebuah kancil..........

lalu timbul lah masalah kerana keluarga nie 7 orang tapi kereta kancil muat-muat 6 orang paling ramai tambah tolak budak kecil.....

Maka terjadi lah dialog antara mereka nie

Si Ibu: Guane nih..penuh doh kete ni. Dok muak la ayoh mu wey!

Si Ayah: Betul gok. Guane nok buwak le nih? Lame doh dok sapa kapong.( ingat gok kapong)

Si IBu: Tujoh orang dokleh sumbak masuk dalang kete kacil nih. kecik 
do'oh. Sooh benar kalu sumbak gok gak. 

so... diorang nie pon pk punya pk punya pk.....

last2 si anak paling kecik berkata ( kira kongsi idea la ni)

Anak: Abah, umi... Awang tau doh guane nok wak. Kite skarang ni ade 
tujoh orang.

Anak:Tamboh la sorang gi. baru jadik 'LAPANG'...!!!

p/:watak yang terlibat tiada kaitan sama ada yang hidup mahupun mati.

Sekian terimkasih kerana membaca 

13 comments:

miss chekleen said...

wakkakaka..iyo gok..tamboh soghang gi,LAPANG ah kete...
bijok bijok

Tomato Gurl's Life said...

hahaha..paling lawak versi no 2 tue..eh tue cakap ganu tue..jangan main2..huhu

cik helena said...

fuhh seb baik leh paham ganu dia..lapang dah jadik..haha

$h@h_Izn@n said...

@chekleen:kih3 bijok dok budok tu? anok sapo la tu
@tomato:kih3 btol3ganukite keh3..
@helena:paham ek...nnt kalo ada xpaham jgn malu3 tanya

meera^da cute..*_* said...

hehehe...marah org ganu...

$h@h_Izn@n said...

@meera:huhuhu marah? shah x salah...shah just pste jewkih3...

Roxy zai said...

yeay org labuan pun paham dialog tu..tahniah untuk diri sndiri..miahahahaa:D


hadoi..driver tersepit ke??parah parah

NOOR FATIN said...

hahahha!! lawak seyh

Eynee said...

hehe~ :D

$h@h_Izn@n said...

@rozy:paham ek hehehhe xpe nnt shah cari sleng negeri lain lak..kih
@noor:hehehhe betul3..
@eynee...ish3....sukenya dia..:)

$h@h_Izn@n said...

hehe~ :D

$h@h_Izn@n said...

hehehe...marah org ganu...

$h@h_Izn@n said...

fuhh seb baik leh paham ganu dia..lapang dah jadik..haha

POst Famous

Total Pageviews