Search This Blog

Pemantau Blog Ini

Click Here..Please

PROMOSI TERKINI

[Don't worry this link will not have any other inappropriate things]

##Bersama ChurpChurp dan SAys untuk pendapatan tambahan anda HERE !!!!##

Click Here..Please

Saturday, April 24, 2010

selepas subuh mulanya tebuka pintu rezeki

Ma aku pernah pesan 'jangan tidur lagi selepas subuh nanti pintu rezeki tertutup". Dia selalu nasihatkan aku tapi biasa la anak-anak muda jarang dengar kata..ngee aku mula-mula x kisah sangat pasal benda ni jadi aku layan je tidur lepas solat...kiranya continue selalu la tidur aku selepas subuh hehehe mengantuk kot hehe hurm..selepas acap kali aku asyik continue aku rasa cam ekonomi hidup aku macam terumbang-ambing jadi aku terfikir la pasal nasihat ma aku ni.Sebab terfikirkan nasihat ma aku ni la aku post entry ini sebagai peringatan(manusia kena salin ingat-mengingati kan2) . Memang betul ada perkara orang tua larang ada yang boleh pakai dan ada yang tak boleh pakai tapi kali ini aku rasa nasihat ma aku ini amat boleh pakai. sebab kalau fikir dan diperhalusikan nasihat beliau ada rasionalnya,contohnya kalau kita buka kedai awal-awal pagi insyaALLAH rezeki akan mudah masuk (itupun kalau sembahyang subuh) hehehe..jadi sama-sama lah kita bangun awal2 pagi dan blogwalking di awal pagi..jom2..:) insyaAllah akan menambahkan traffic blog kita...

sekian saja untuk kali ini.

11 comments:

ATikah Mustapa said...

salam...
yup...sama n ma sy jgak...

"jngan tdow lepah suboh..sbb biasa lepas suboh tu la puncer rezeki"

ambik contoh kaum cina...
kuar pagi2 sblum sbuh walapun xsmayang...

sbb 2 diorang kaya..

Unknown said...

hehehehe jom2 tapi say x tido lagi ni dr semalam macammana? huk3
xpe2 tahan

btol2 kdg2 terbalik skrg cina amal benda3 org2tua pesan n kita melayu xtaw amal sape pesan akekekke

Miss Mirror a.k.a Sam said...

setuju dgn awak..jiran2 akak ni non muslim..subuh2 lagi dah keluar keja, jogging..

Dik.. kalau rajin, buat sekali sholat Duha...insyaAllah semakin diperluaskan lagi rezeki.

yashapinky said...

saya setuju...=]..now sy da tak mcm tu lagi....weekend je pas subuh terus kemas uma..hehe

Unknown said...

@kak sam:insyaAllah kak saya akan ushahkn membuat solat dhuha secara istiqamah terima kasih kak..
@yashapinky:owhhh bgus2 bakal isteri n ibu mithali...:)

Atika Ramlan said...

masih lg fail bgn awal pagi =(

yAtiE said...

hahaha xtahan betol bgn pagi2 berblogwalking..huhu

bgn pagi2 peg kuliah hee~

ain fathihah fhm said...

yup. benda yg org muda sll aggap remeh, tapi besar peranannya dlm hidup.

Cahaya Kehidupan said...

shah, opcoz lah, itulah citer lepasa kawen nant..hehehe

Unknown said...

hahaha xtahan betol bgn pagi2 berblogwalking..huhu

bgn pagi2 peg kuliah hee~

Unknown said...

salam...
yup...sama n ma sy jgak...

"jngan tdow lepah suboh..sbb biasa lepas suboh tu la puncer rezeki"

ambik contoh kaum cina...
kuar pagi2 sblum sbuh walapun xsmayang...

sbb 2 diorang kaya..

POst Famous

Total Pageviews