Search This Blog

Pemantau Blog Ini

Click Here..Please

PROMOSI TERKINI

[Don't worry this link will not have any other inappropriate things]

##Bersama ChurpChurp dan SAys untuk pendapatan tambahan anda HERE !!!!##

Click Here..Please

Friday, July 15, 2011

Astro Tak Tipu??

Bismillahirrohmanirrahim

Salam dan selamat petang..
c.c :MYNEWSHUB

Sudah seminggu demam kuning melanda negara kita namun masih belom kebah lagi dengan pelnagai andaian juga pendapat masing tentang rasionalnya perhimpunan bersih 2.0 in.

Nasihat aku kita saling berhujah sesama sendiri lagi-lagi sesama islam janganlah sampai bergaduh sakan dan menyimpang dari niat ingin berkongsi pengetahuan serta pendapat lalu menimbulkan dendam. Tiada salahnya mengambil tahu keadaan semasa tapi janganlah lebih kuah dari sudunya, kita yang bawahan bergaduh sakan melalui fb mahupun laman sosial lain tapi yang atasan relax je siap minum kopi secawan heh.

Tapi entry ini bukan nak sentuh isu ini tapi isu yang tiada kaitan dengan politik tapi ada kaitan dengan pengguna ASTRO sekalian. Tadi aku ada membaca tentang penafian pihak Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) yang disampaikan oleh menterinya,Datuk Seri Rais Yatim.

Manakala bagi pihak Astro pula mereka telah mendapat kebenaran dari pihak Suruhanjaya Komunikasi Dan MUltimedia.Jadi timbul isu seperti

Macam mana KPKK tidak mendapat sebarang permohonan dari Astro tapi tiba-tiba kadar dinaikkan?

Apakah kaitan SKMM dan KPKK dalam segi pembahagian bidang tugas kementerian juga suruhanjaya tersebut?

Adakah dengan sewenang-wenangnya Astro berhak menaikkan cas mereka di kemudian hari andai berlau lagi pertembungan seperti ini?

Jadi siapakah yang tertipu disini? semestinya kita sebagai pengguna, ingin mengadu kepada siapa untuk menurunkan kembali cas tersebut? Setahu aku di pedalaman ramai rakyat yang melanggan Astro semata-mata untuk mendapatkan siaran televisyen dan tidak terbebankah mereka dengan keadaan pedalaman yang susah untuk mendapatkan mata pencarian mereka ditambah pula kenaikan cas penyelarasan tersebut. Andai tiada  siaran maka terasinglah mereka dari dunia luar.

Untuk berita lanjut klik [SINI]

Bagai pepatah melayu''Ayah dan Ibu bercerai, Anak yang mendapat tempiasnya'

Jadi sama-samalah kita menunggu jawapan dari pihak terlibat namun cas penyelarasan tersebut sudah pun secara rasminya dikenakan dan pelanggan semestinya membayarnya.Ini baru kes ASTRO belum masuk kes cas cukai Topup lagi...SINI, aku yang belum bekerja ni pun sudah terasa bahang bil-bil tersebut apatah mereka yang sudah dan sedang menangungnya.

[+] Tiket Free ke perlawanan Chelsea lawan MAlaysia klik [SINI]
[+] Pelanggan Hotlink Klik [SINI], [SINI] dan [SINI]
[+] Nak IPAD 2, A CANON EOS 550D DAN  HTC klik [SINI]
[+] Sayang Ibu anda klik [SINI] dan [SINI]
[+]Dapatkan income tambahan di[SINI] juga [SINI]

Wassalam..


2 comments:

Unknown said...

Ananda Krishna pemilik astro=india, ambiga=penuntut Bersih adalah anti Islam yang menyokong murtad, Lim Guan Eng=Melambangkan negeri2 di Malaysia sbg khinzir, Teresa Kok membina gereja terbesar dan mencadangkan ladang khinzir dibuka..saya bukan penyokong bn bukan juga penyokong pkr. Saya adala makhluk Tuhan

Shah Iznan said...

waaaaa....tq2 selain ambiga yg mmg knpm kafir kmu ada check x org islam yg sokong mutad dato azhar mnsor, sis anak mahadthir juga tuntut ifc...ada amik thu? heeeeee

POst Famous

Total Pageviews