Search This Blog

Pemantau Blog Ini

Click Here..Please

PROMOSI TERKINI

[Don't worry this link will not have any other inappropriate things]

##Bersama ChurpChurp dan SAys untuk pendapatan tambahan anda HERE !!!!##

Click Here..Please

Tuesday, August 28, 2012

Pesalah Seks Muda Terlepas Hukuman.

Bismillahirrohmanirrahim....

Assalamualaikum dan salam lewat malam..

GEORGE TOWN – Seorang lagi telah dibebaskan dengan bon jaminan berkelakuan baik atas atas kesalahan merogol. Kali ini ialah seorang juruelektrik yang didapati bersalah merogol teman wanitanya berusia 12 tahun sebanyak dua kali pada tahun lepas.
Hakim Mahkamah Sesyen Sitarun Nisa Abdul Aziz mengarahkan Chuah Guan Jiu, 22, dibebaskan dengan ikat jamin RM25,000 dengan bon jaminan berkelakuan baik.
Beliau berkata mahkamah mengambil kira faktor Chuah yang masih muda dan kesalahan pertama.
“Kami juga megambil kira hakikat bahawa perbuatan seksual adalah persetujuan bersama dan dia juga seorang murid tercicir,” katanya.
Sitarun Nisa berkata pertimbangan lain ialah masa depan Chuah.

Berikut sedikit petikan dari penghakiman tertuduh yang di siarkan oleh media elektronik MyNewshub hari ini.Lebih Lanjut SINI.

Apa sudah jadi, demi masa depan perogol, mereka dibebaskan dan dengan hanya menginsafkan diri sudah terlepas, bagaiman pula dengan masa depan dan nasib mangsa rogol tersebut yang sudah semestinya bakal menghadapi seribu liku kehidupan dengan trauma kepada lelaki dan sebagainya.

Dengan hanya merujuk kes sebelum ini, suatu keputusan yang agak tidak adil dibuat, untunglah perogol tersebut walaupun sudah terbukti merogol namun hukuman tidak dikenakan. Atau mungkin hukuman hanya dikenakan andai perogol ini merogol untuk kali kedua pula.

Kenapa mereka membiarkan pesalah atau perogol ini terlepas begitu sahaja hanya merujuk kes-kes sebelum ini? jadi sama juga situasinya dengan mat-mat rempit yang meminum arak tidak dapat disabit dengan kesalahan meminum arak kerana merujuk kepada satu kes berprofil tinggi yang berlaku di pahang yang mana mendapat pengampunan terus dari Sultan Pahang. Sungguh ADIL hukuman dari Manusia ini.

Berbalik kepada kes rogol ini, walaupun mereka terlepas dari hukuman dunia fana ini namun hukuman dunia abadi mereka tidak akan terlepas InsyaAllah.

Peringatan untuk mereka yang mungkin berasa selamat andai tersabit dengan kes sebegini yang mana kes ini juga bakal menjadi rujukan untuk kes yang mendatang,usahlah tersenyum lebar andai terlepas kerana Hukuman DIA tiada yang terlepas

Sekian,Terima Kasih kerana Sudi Membaca.

2 comments:

Jaja Ramli said...

pasni ag ramai lah yg nk merogol sbb tidak akan dikenakan hukuman..hampeh tol!

Shah Iznan said...

tu passallll gua syak ada main bawah meja ni . dah konpem3 bersalah tapi bleh lepas... pe celuppp mahkamah heeee...

POst Famous

Total Pageviews