Search This Blog

Pemantau Blog Ini

Click Here..Please

PROMOSI TERKINI

[Don't worry this link will not have any other inappropriate things]

##Bersama ChurpChurp dan SAys untuk pendapatan tambahan anda HERE !!!!##

Click Here..Please

Tuesday, August 28, 2012

Majlis "MERDEKA ROYALTI"

Bismillahirrohmanirrahim....

Assalamualaikum dan salam tengahari semua

Berkenaan isu royalti yang saban hari ada sahaja isu yang berkaitan dengannya di dada akhbar. Ada yang selalu mengambil tahu akan isu ini akan lebih paham keadaan yang berlaku dan ada juga yang kurang mengambil tahu namun buat-buat lebih tahu yang kadang-kadanag nampak kedungguan mereka yang selalu berbahas antara satu sama lain di media elektronik seperti di "Facebook". Di Facebook juga agak banyak kumpulan atau "group" yang diwujudkan berkenaan dengan isu royalti ini yang merupakan antara isu panas sejak 2 tahun ini.



Berbagai perhimpunan dan aktiviti yang diadakan untuk memberi kesedaran kepada mereka yang tidak tahu, tidak mahu ambil tahu dan juga buat-buat tahu, agar kepahaman mereka akan isu ini lebih meningkat. Namun masih ada golongan yang tidak ingin menerima akan fakta dan hujah-hujah yang kukuh untuk membuktikan bahawa ROYALTI MINYAK ADALAH HAK MILIK RAKYAT DAN KERAJAAN KELANTAN dan bukan wang ehsan yang rakyat mahukan tapi ROYALTI.

Pembahagian wang ehsan melalui JPPP juga agak meragukan kerana andai diikutkan protokol dan hak, wang ehsan tersebut haruslah diberikan kepada kerajaan negeri kelantan untuk diuruskan bukannya kepada individu tertentu yang pastinya akan dieksploitasikan pembahgiannya.

Disini ada tambahan perhimpunan berkenaan isu ini dibawah anjuran pihak-pihak yang berkenaan dan dipromosikan oleh Kumpulan FB "Anak Kelantan Di Universiti" yang bertajuk "Merdeka Royalti". Jadi pada mereka yang ingin menambahkan kefahaman berkenaan isu ini bolehlah bersama-sama keluarga untuk hadir ke tempat yang tertera di bawah. Juga pelbagai aktiviti yang bermanfaat untuk para keluarga untuk disertai semasa majlis berlangsung. Lagi berfaedah menghadiri majlis seperti dibawah dari membuang masa di tempat yang tidak sepatutnya.

JEMPUT SEMUA RAKAN2 ke Majlis "MERDEKA ROYALTI" pd;

# 30 Ogos 2012 - Khamis, 9.00mlm
# Dataran Stadium, Kota Bharu

# ACARA:

¤Tayangan Filem "10 Tahun Sblm Merdeka"
¤Jamuan R-aya
¤Solat Hajat
¤Dikir+Nasyid+Gitar Royalti ¤Pentomin
¤Puisi R
¤Pidato R
¤Tandatangan Sokongan R
¤Grafiti R
¤Sesi brgmbar bramai2 tunggu Detik Merdeka ROYALTI.

# Pakaian MERAH

# Hanya Bendera R, Klntan & Malaysia.

**Sebarkan & Ajak Semua ya :

info dari : Anak Kelantan di Universiti

walaupun anda berbeza pendapat tapi tiada salahnya mendengar hujah-hujah mereka dalam bentuk pidato juga puisi. terpulang kepada anda untuk memberikan sokongan ataupun tidak..

Sekian, Terima Kasih

"R untuk Royalti, Royalti Untuk Rakyat dan Kerajaan Negeri Kelantan"

No comments:

POst Famous

Total Pageviews