Search This Blog

Pemantau Blog Ini

Click Here..Please

PROMOSI TERKINI

[Don't worry this link will not have any other inappropriate things]

##Bersama ChurpChurp dan SAys untuk pendapatan tambahan anda HERE !!!!##

Click Here..Please

Sunday, August 1, 2010

Mengimbau Kenangan Lama

Salam petang semua..

Alhamdulillah bergerak juga jari2 aku untuk menaip dan menulis entry baru blog ni pada hari ini,selalunya susah untuk aku menaip kerana bila ada idea jari xingin menaip dan bila jari ingin menaip aku pula xda idea.

Jadi entry kali ini berkenaan pengalaman pertama aku semasa di UMP terCHENTA ini setelah 3 tahun bermastautin di sini dalam menjadi fasilitator di bawah naungan PERSIS UMP. Target kali ini ialah sek keb kempadang yang bertempat di area pekan pahang dalam 45 minit dari Ump.
Program kali ini di kenali sebagai Jejak Ilmu yang khusus bagi pelajar tahun 6 sek ini yang bakal menduduki UPSR pada bulan september nanti.

Masa awal2 aku sampai rasa agak cuak tu ada la sikit, biasa la da lama x jadi fasi.Last jadi fasi masa matrik dulu huhuhu.Masa jadi fasi kali dan melihat gelagat adik2 yang sentiasa happy-go-lucky mengingatkan kenangan aku masa kecik dan masih bergelar pelajar sek rendah dulu. Kebanyakan teman3 aku pernah dan selalu juga berkata ingin kembali menjadi kanak2 kerana waktu ketika itu kehidupan amat gembira dan kurang ada masalah....alangkah best dan indahnya kan waktu kanak2. Pada waktu ini lah terbitnya ayat “andainy ada time machine....”.Di zaman sekolah ini kita semua mendapat kehidupan baru dan kemudian meningkat naik ke sek. men. dan universiti hidup akan berubah lagi dan lagi. Serta masa akan cepat berlalu tanpa kita sedari.

Masa jadi fasi ini juga yang banyak memberi aku banyak pengalaman baru seperti cara mengendalikan adik2 yang masih rapuh emosi lagi2 yang mempunyai masalah keluarga. Dalam jejak ilmu ini, aku juga dapat mengenali kawan2 baru dan sepanjang program ini juga mengeratkan hubungan yang sedia ada malah  ada yang hanya bertukar pandangan mata di UMP tapi di program ini kami mula kenal dan bercakap.

Ok lah sampai ini sajalah sharing aku dalam program ini...insyaAllah andai ada program danaku terlibat lagi akan aku gembar gemburkan kat sini...:) harap2 dapat la aku join lagi.

p/s:ingatlah teman akan kenangan dan history zaman kanak tidak kira manis,pahit mahupun tawar kerana tanpa history kita yang dulu tiada lah diri kita zaman kini..dan program smilar camni juga elok disertai oleh mereka2 yang mempunyai masalh komunikasi dan ingin memperbaikinya.

Sekian Terima Kasih Kerana Membaca   

3 comments:

TTT said...

wah shah jadi fasi ek.. mesti grg hehe :D

Aidi-Safuan said...

lah, student UMP ke? course ape?

Unknown said...

@TTT:fasi je pon huk2 cita2 nak jadi menteri akekekeke
@adi:yup student ump cos elektrik elektronik

POst Famous

Total Pageviews