Search This Blog

Pemantau Blog Ini

Click Here..Please

PROMOSI TERKINI

[Don't worry this link will not have any other inappropriate things]

##Bersama ChurpChurp dan SAys untuk pendapatan tambahan anda HERE !!!!##

Click Here..Please

Tuesday, March 23, 2010

kami pelajar kian teabai dan terpinggir...

Salam…
Corertan kali ini aku tujukan buat UMP.setelah berbagai masalah yang dihadapi kami pelajar fkee n fkm masih terkapai2 dalam mencari kehidupan setempat yg aman dan tenang, belum lepas lagi penat lelah kami naik bas turun bas ke pecan kini kami dikejutkan pula dengan isu perpindahan pelajar tahun 3 sem depan ke pecan. Seandaianya semua fasiliti dan juga kemudahan di sana sudah cukup ataupun memadai 50% siap ada juga keinginan untuk berpindah tetapi dari pendapat saya hanya 30% sahaja yang siap. Wahai admin ape salah kami?? Salahkah kami memilih ump sebagai tempat menuntut ilmu? Salahkah kami fkee n fkm? Kenapa harus kami yang mencadi mangsa “penjimatan kos” perbelanjaan ump. Penempatan yg bakal siap hanya dapat memuatkan 650 pelajar tetaoi pihak university ingin memindahkan pelajar tahun 3 dan tahun 4 semester depan dari 2 fakulti, adakah selesa penempatan kami?? Mungkinkah terjadi lagi penganiayaan seperti kk4 dahulu,merempat sana sini, hilang barang berharga? Seandainya ada anak-anak atau saudara anda menuntut di sini adakah anda tidak marah dan risau anak anda ‘disepak’ ke sana ke sini cam bola sepak?
Bagi pemimpin pula di mana slogan kamu “mahasiswa cakna” dan “mahasiswa peduli” kami memerlukan kamu adakah kamu wujud lagi??? Tolong lahh bangkit wahai pemimpin mahasiswa peduli. Seandainya anda bangkit memimpin kami insyaAllah ramai yang akan membantu anda dari belakang.
Bangkit la menegakkan hak dan kebajikan kami, kami pelajar sudah penat dengan birokrasi pentadbiran tidak sudah-sudah memberi tekanan kepada kami pelajar di sini, samapai bilakah nasib kami akan menjadi macam ini?? Ada siapa boleh jawab??? Beginikah caranya pentadbiran UMP membuat keputusan?? ‘pelajar didahulukan nama university diutamakan”??? cukuplah…cukuplah…..cukuplah…
Jangan sampai kami semua bangkit sendiri dan ini akan memalukan university ini yang kami cintai…kami hanya ingin kehidupan pelajar yang aman, tenang dan selesa sebagai ‘customer’ di UMP ini..
Seandainya ingin kami berpindah sempurnakanlah dahulu semua fasiliti disana jangan hanya fikir macam mana nak jimatkan bajet universiti. Kami manusia punya hati dan perasaan, jangan sampai ada sumpah seranah dari kami.. tolonglah cari penyelesaian ini…

No comments:

POst Famous

Total Pageviews