Search This Blog

Pemantau Blog Ini

Click Here..Please

PROMOSI TERKINI

[Don't worry this link will not have any other inappropriate things]

##Bersama ChurpChurp dan SAys untuk pendapatan tambahan anda HERE !!!!##

Click Here..Please

Tuesday, March 30, 2010

BILE BANTAHAN BERTUKAR JD CERAMAH MOTIVASI.

Kali ni gua ingin shout sal 2 hari lepas… kitrg yg x agak x puas hati ttg isu perpindhan ke kk5 yg blom pasti siap berkumpul semata2 nak tunjuk bantahan secara AMAN kepada jhepa ump…gua baru balik dari Melaka penat agak x ilang ag…sampai di ump kol 8 lebih rehat2 n makan serta solat n then turun ke masjid tuk join membe sehati sejiwa sesemangat untuk membantah…setelah sampai gua dapat tahu yg PENGANJUR nak bg memorandum kpd MPM gua agak bengang koz if bagi MPM pon sama gak kot…pastu Tanya punya Tanya dorg cakap balik nak bg JHEpA yg tgah meeting ngan MPM n wakil fakulti…perghhh lupe penat jap…
dari masjid UMP kitrg brgerak dgn semangat berkobar2 ingin membantah n inginkan JAWAPAN YG PASTI dr JHEPA…setelah berarak selama 10 minint koz dr masjid ke bilik MPM dekat je…

akhirnya kami sampai n dgn penuh sabar,semangat(walopon penat x ilang ag…huhuhu) dan aman kami menunggu JHEPA keluar dr bilik MPM…10 minit kemudian beliau pon keluar la…hati kami melonjak ggembira keran bantahan dan pendapat serta persoalan kami MUNGKIN terjawab dgn kehadiran beliau.Beliau pun mula bercakap dan x sampai 5 minit beliau mula masuk citer “ANAK DARA SULONG SAYA….” Dah…start balik p[e yg beliau ulang masa perjumpaan pertama…ini kali ke3 aku dgr cerita MOTIVASI beliau…dan aku da tahu…kami X MUNGKIN mendapat jawapan ttg keadaan kami pelajar FKEE & FKM…lalu aku dan beberape kawan pon pulang dgn hati yg agak kecewa..rasa cam xda pe2 je dan cam membazir je kami berarak krn apa yg diigini x dapat…


Dalam perjumpaan kali ini juga kami dinasihatkan supaya ‘be professional’ mmg kami mmg profs bb tue kami mmbuat bantahan aman tp adakah ‘mereka’ juga berfikir & bertindak dgn professional dgn mempertimbangkan pelbagai aspek sebelom membuat sebarang keputusan?? Bagi saya mereka telah mengabaikan maksud professional itu sendr dalam membuat keputusan mmbuatkan kami merasa teraniaya..
Sampai bilakah nasib kami begini…


Berita hangat ttg bangunan UMT telah runtuh dan mengorbankan nyawa, reason yg diberi oleh pihak yg bertanggunjawab adalah ‘ini adalah TAKDIR’ adakah reason ini boleh diterima oleh GOLONGAN PROFESSIONAL UMP sekiranya ia berlaku kpd bgnan kk5??

Aku x minta ini berlaku tp aku khuatir seandainya fastfinish building ini yg akan diduduki oleh kami runtuh…kerana ini pernah berlaku terhadap bangunan fakulti…yg mana semasa perjumpaan dgn dekan dan semas di dalam kelas…tibe2 siling dewan runtuh…
Bagaimanakah nasib kami??

No comments:

POst Famous

Total Pageviews