Search This Blog

Pemantau Blog Ini

Click Here..Please

PROMOSI TERKINI

[Don't worry this link will not have any other inappropriate things]

##Bersama ChurpChurp dan SAys untuk pendapatan tambahan anda HERE !!!!##

Click Here..Please

Monday, August 16, 2010

Makan Dalam Talam

Salam ramadhan dan malam semua...

Alhamdulillah masih sempat buat diri aku untuk meneruskan ibadah puasa di bulan ramadhan tahun ini dan aku baru saja selesai berbuka bersama kawan di masjid dan kami berbuka dengan makan dalam talam. Mungkin masih ada kawan2 yang tidak tahu makan talam itu apa, makan talam adalah makan ramai2 dalam sedulang dengan nasi,lauk pauk dan ulam-mulam di campur bersama dan bila sampai waktu berbuka ahli2 akan makan bersama2 bagai makan sepinggan. Makan dalam talam ini juga merupakan salah satu sunnah Rasulullah s.a.w dan bagi aku banyak faedah bagi mereka yang mengamalkan makan dalam talam ni, contohnya makan dalam talam ini dapat mengeratkan hubungan sesama insan muslim itu sendiri.  Faedah yang lain adalah ia dapat menjimatkan ongkos berbuka....:) kerana ia disediakan percuma di kebanyakan masjid. Moga2 Allah merahmati dan menambah rezeki mereka2 yang sudi menderma bagi menjayakan aktiviti seperti ini.Amin.
Jadi di bulan puasa ini sama2lah kita mengeratkan hubungan sesama kita di samping mengamalkan serta meneruskan sunnah Nabi kita Muhammada s.a.w .


Di kesempatan ini juga aku harap masih tidak terlammbat untuk mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT KEDATANGAN BULAN KEBERKATAN RAMADHAN AL-MUBARAK..semoga kedatangannya kali ini kita manfaatkan bersama dengan sepenuhnya kerna kita tidak yakin untuk menemuinya pada tahun hadapan.,,

InsyaAllah

Sekian saja,terima kasih kerana membaca..


2 comments:

Anonymous said...

jgn ucap selamat menyambut bulan ramadhan je, tapi ucap la nk mintak maaf banyak2...sempena bulan puasa ni, same2 la kita kurangkan mengumpat dan bercakap yg sia-sia..moga2 pahala puasa kita x berkurang..

Unknown said...

@anon:hahahah sape ngumpat? sape cakap sia? adakah salah cara menegur dan mengambil berat gua? ceit...paham dulu niat org tu jgn main terjah guna pikiran sendiri..walo pe2 ppon tq for ur advice bro..

POst Famous

Total Pageviews